Place Review : Lost World Tambun , Ipoh | 101DESTINATIONPROJECT

Assalamuaalaikum .
sebenarnya dah lama jugak lah nak tulis , postpone dari hari ke hari .. 
minggu ke minggu .. tahun ke tahun .. *menada sampai sathaun lagi >.< *
Dak aih , cek saja ja melawak ..
entry kali ni mak jemah nak cerita kat chuolss semua ... *krikkrik .. krikkrik*
takpa takpa , takdak reder pun takpa ..
mak jemah dah biasa syiok sendiri macam ni .. hahaha.
gua cuma harap one day entry gua ni bergunalah untuk masa hadapan .. cheyywah !

Awal tahun hari gua pergi mandi manda di lost world tambun , ipoh ..
 ipoh mali ipoh ipoh mali (sambil nyanyi buat gaya ala2 havoc sikit )
tbh , tu lah pertama kali gua pergi setelah lebih kurang dua tahun bermaustautin kat ipoh ni ..
nak diikotkan , dari umah sewa aku ni 
nak ke tambun tu tak jauh mana aihhh ,
dalam 10 ke 15 minit ikot keadaan jalan ..tak jauh kan ? tak en en en en ?

sejujur nya ni gambar curi dari internet
engko gilaa , cemana aku nak hambik gambo view dari atas acamtu ?
 nak panjat pokok rambutan ?
zaman dah berlalu woih , hahaha
tgk dari luar , aku rasa tambun ni .. alahai . kocik yo ..





ni muka dah mandi okey . cibai lu ckap muka gua mcam tak mandi . *ketap bibir*
tggu nak mandi kat dalam pulaks chuolss .

Nu lah dia tanggang versi kucing , kuikuikui ..
mana nak cari woih kucing tadek bulu n besor cenggini .. 
Tp kalau hidup , mmg tak lah aku nak cuit-cuit mcam tu ...
tak pasalpasal aku di NGAP nya !



Dan aku bukan lah peminat kucing yg TEGAR..


ni muka dah mandi okey . cibai lu ckap muka gua mcam tak mandi . *ketap bibir*
tggu nak mandi kat dalam pulaks chuolss .

Nu lah dia tanggang versi kucing , kuikuikui ..
mana nak cari woih kucing tadek bulu n besor cenggini .. 
Tp kalau hidup , mmg tak lah aku nak cuit-cuit mcam tu ...
tak pasalpasal aku di NGAP nya !



Dan aku bukan lah peminat kucing yg TEGAR..
*aku yg dulu bukanlah yg sekarang* (nyanyi2 angkat kaki mcam misha omar )



superb kan ?
ni lah harga LOVELY CUSTOMER  yg teringin nak berkubang dalam ni..
pada aku berbaloi kalau engkorang pergi dari mula dia buka sampai lah tutup ..
mandi lah engko sampai kecut !

waktu operasi pulak :
  • Isnin ,rabu, khamis and jumaat   : 11 pagi - 6 petang
  • sabtu, ahad , cuti sekolah, cuti umum : 10 pagi - 6 petang

Maaflah mak jemah mak jemah sekalian ..
gambar laut tipu yg berhombak-hombak tu tak dapat gua share ..
engko nak mati bawak kamera dalam air ??
menangis airmata darah laki aku kalau kemera dia masuk air ! hehehe

sebelom start main , kiteorg pergi melantak dulu ..
harga makanan agak mahal sikit berbanding luar ..
DAN MAKANAN DARI LUAR DIHARAMKAN MASUK .
gua makan simple simple je .. sebab eksaited nak mandi . haha

lepas siap makan , kiteorg tukar baju and sewa loker ..
1 loker rm10 .. muat 1 beg sekolah je ..
so terpakse sewa 2 loker . agak membaziorrrr .
loker pulak kene pkai token .. siap password lagituh hokeyy .
kerlass gilah . padan lah 10 hinggit.




apa yang aku ingat , kat dalam tu kalau engkorang tanak mandi pun takpe ..
sebab kay dalam tu engkorang boleh buat aktiviti kering ..
contohnya , boleh main main ala ala funfair ..
ada 4 mainan ala ala funfair dah semuanya flying to the skies..
nak tercabut jantung aku naik kapal Flying Dutchmans  tuh woih ..
puas aku tahan jerit ( kononnya nak menten cool lah depan laki aku )
naharomm . lepas tu aku pulak yg terover .. hahahaha

lepas dah selamat mendarat , laki aku pujuk laa ..
ajak main games terbang2 yg lain ..
aku pun .. mmg tak lah nak naik !
lastlast both tak naik .. kesian dia .. hahahaha

lepas tu , gua try naikk benda alah yg mcam rollercoster ..
trek dia pendek .. mula cam pelahan .. lama lama , hambik ko . aku cam nak terjatuh je . --'
nama benda alah tu Lupe's adventure...
lepeh naik benda alah tu terus komekome semuaa " lupe ''
hahahahhaha , orang perak kan cakap cenggitu ... semua jadi "E"

next , gua sewa pelampung ..harga pelampung rm15 + deposit rm10 ..
seingat aku lah . hahaha . *gelakjahat*

mandi is the best part lah .. kat LWOT ni ada satu trek air berombak tau ..
panjang trek tu aku tak tahu , yg penting dia mmg panjang and byk seperaiss sepanjang laluan tu.
ada bunyi gajah , ada katak meludah .. ada air takung tumpah atas kepala ..
overall mmg best . kat laluan tu takpayah lah nak penat2 mendayung .. duduk diam2 atas pelampung
sah sah korang akan sampai tempat korang mula tadi . naiss kan ??

kat pantai tipu tu pulak , masih ada ombak lagi. tapi ada time2 dia lah ..
mmg syiok lah berendam sambil layan lagu techno kan ?
laki aku asik berjoget je , hahaha

part sedih bagi laki aku lah kan sebab dia je yg nak naik gelongsor tu  ialah 
takboleh main gelongsor sbb tak pkai swimming suit .. so
tgk jelah joyahjoyah dan semanseman terjerit2 main gelongsor tu .hahaha

dah siap berjimba gua salin lah baju .. tp malangnya both of us lupa aku punya loker..
take time jgaklah nak cari ..mujur jumpa . hehe











td gua tak habis pusing lagik .. ni gua nak buat adventure cari  "Needle Of Tambun"..
tapi sepanjang perjalanan ini , beronak liku ku tempuhi .. *karaoke lagu zaitun sameon* hahahaha
harimau , gajah semua aku jumpa .. tak caye ? ha tgk ni ....
kat bawah ni lahh ..!

yang ni aku tgk dari jauh je ... sebab awal2 dia dah bagi isyaratt yang dia tu laporr bebenor..
aku pun takut hokey .. skali dia ngap aku .. NAYA je .

tapi , yang ni aku dia semek down dia lagi hokey !
egt lu besar gua takut ??
 huhhhh * head up *
tak caya ? hah .. tgk lah ni ... kat bawah niii .. tgk jgn tak tgk ..



I TOLD YOU ! HEHEHehehe , gua gurau je.

yang pastinya engkorang bole naik atas gajah ni and posing lah pueh pueh sampai muntah hijooo.

ada lagu yg best tauuu . engkorang boleh bajet bajet cari timah kat sini ..
prop semua disediakan dan free . hahahah
korang tinggal berlakon je ..



yang belakang aku tu , 2 orang macik tu aku rasa ,
mak saudara tanggang kot. kihkihkih

setelah pelbagai aktiviti dan haiwan gua ziarahi , finally gua jumpa ...
" The Needle Of Tambun "
tang taraaaa !





yg batu kapur sabatang tu lah needle of tambun .


Perjalanan tak berhenti kat situ je .. gua pergi sauk ikan pulak ..
 sauk kat longkang , hahahahhahaa..
kat mana nak sauk ikan ni ?
nama tempat dia ..

"Petting Zoo"



ha , percaya ke idok ?


ekceli gua sauk ikan tu masa tgh comotcomot dan basah sbb mandi  ..
mulaa aku n bf aku je yg tangkap ..
lepas tu ramai pulak nelayan tak bertauliah datang tgkap ikan ..
ikan bapak kecik . naharom je .
kemain susah lagi nak tgkap !
dalam kebasahan dan kepayahan gua dapat lah sekor ikan comel ..
bf gua dapat dua ekor tapi aku rasa semua tu kebetulan *nada cemburu*


Thank to babyboo sebab bawak i pergi dolan dolan doket sini !
tq jugak sebab jadi photographer yg terpaksa ikot apa yg i nak . loveyou !
* jiwang pulak kat sini * hahahaha

#ootd



chissemaaa



cam sama je dgn kucing tu .. erk?





depan pantai buatan

so , gua rasa tempat ni best dan sesuai tuk korang nak spend taim
dgn kesayangan mahupun keluarga ..
aku bagi 4/5 setarrrr !

dari segi makanan , fasilities aku rasa sgt baik .
tempat pun kemas .

keselamatan pun dijaga sebab ada abg2 katang yg jaga keselamatan kalau2
engkorang terlemas tgk abg2 katang tu .

goodbye !

xoxo , 
Miya La Myra

Share:

2 Whats my QTpie says...

  1. Taufiq singgah sini ye :) Jemput singgah blog Taufiq awksweetgitu.blogspot.com :) Support each other =)

    ReplyDelete

PERINGATAN !!!

Blog ini adalah blog peribadi yang di tulis berdasarkan pengalaman mia sendiri. Apa-apa yang boleh mendatangkan keraguan sila rujuk kepada yang lebih ARIF. Blog ini sama sekali tidak berkait dengan mana mana individu selagi NAMA individu tersebut tidak dinyatakan.

Kesemua entry berkaitan dengan perubatan , supplement dan skincare adalah 100% testimoni sendiri dan mia hanya share testimoni asal dr syarikat terbabit.

xoxo,
Mia